Od rozpoczęcia działalności agencji nieruchomości Villa Mia minęło już 5 lat. W tak krótkim czasie, na dobre zadomowiliśmy się na krajowym rynku nieruchomości premium i zdobyliśmy uznanie w oczach klientów. Nasz pierwotny branding po kilku latach stał się niewystarczający, zwłaszcza że rozwój Villa Mia przerósł nasze oczekiwania. Przeczytaj więcej o tym, jak się zmieniamy i co zrobiliśmy, aby nasz rebranding był nie tylko efektowny, ale też efektywny.
Dlaczego robimy rebranding?
Marka Villa Mia zadebiutowała na stołecznym rynku nieruchomości w 2018 roku. Dobrze wykorzystaliśmy czas prosperity i w tym intensywnym okresie postawiliśmy trwałe fundamenty naszego biznesu. Rozwijaliśmy się tak szybko, że nasz wizerunek zdążył się już delikatnie zdezaktualizować, dlatego to najwyższy czas na odświeżenie naszej witryny internetowej, czy kont w mediach społecznościowych.
Sprzedaż i marketing dynamicznie ewoluują, nie tylko w kontekście nieruchomości. Trendy, pod kątem których planowaliśmy komunikację pięć lat temu, zdążyły się kilka razy zmienić. Dlatego, aby utrzymać odpowiednio wysokie standardy w kontakcie z klientami dokonujemy metamorfozy naszej obecności w sieci. Nowy wizerunek, to także krok naprzód dla naszych współpracowników, którzy otrzymują nowe narzędzia do nawiązywania relacji z otoczeniem.
– wyjaśnia Radosław Wojak, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Villa Mia.
Na czym polega rebranding agencji nieruchomości?
Zmiana wizerunku to szeroko zakrojona operacja składająca się z wielu etapów. Bez konkretnego planu i jasno wyznaczonych celów bardzo łatwo można stanąć w miejscu, tracąc z oczu oczekiwany kierunek. Wbrew pozorom, metamorfoza w branży nieruchomości nie różni się zanadto od działań podejmowanych przez firmy w innych branżach. Rebranding umożliwia osiągnięcie wielu różnych celów, takich jak ugruntowanie nowej pozycji rynkowej, dostosowanie do zmieniających się trendów, czy integracja wielu marek w ramach jednej grupy. W naszym przypadku skupiliśmy się na realizacji pierwszych dwóch celów.
W Villa Mia stawiamy na rozwój silnej marki osobistej naszych agentów. Praca z nieruchomościami to zajęcie oparte na relacjach międzyludzkich, dlatego rozpoznawalność w mediach społecznościowych stanowi nieoceniony atut w bieżącym kontakcie z klientami. Rebranding pomaga dostarczyć naszym współpracownikom nowe zasoby, które umożliwią im jeszcze lepszą i bardziej satysfakcjonującą pracę.
– dodaje Karolina Ziemnicka, prezeska Villa Mia.
Nieruchomości w świecie social media
Wysoką jakość naszych usług doceniają nie tylko klienci, ale także organizacje branżowe. W 2020 roku Villa Mia otrzymała drugą nagrodę w organizowanym przez Otodom plebiscycie na najlepszą agencję w województwie mazowieckim. Dwa lata później zwyciężyliśmy w konkursie Wizjery 2022 w kategorii najlepszy film prezentujący nieruchomość. Wspomniane nagrody nie tylko sprawiają nam nie lada satysfakcję, ale przede wszystkim potwierdzają nam, że rozwijamy się we właściwym kierunku. Obrany przed pięciu laty kurs prowadzi nas do kolejnych owocnych transakcji.
Na warszawskim rynku nieruchomości premium klienci oczekują od nas wysokiej jakości materiałów foto, jak i video. Aby podtrzymać dobrą passe dostosowujemy się do zmieniających się realiów, choćby w mediach społecznościowych. Dzisiaj content video to podstawa w prezentacji nieruchomości, krótkie roli na Instagramie, czy Tik Toku szybciej trafiają do zainteresowanych, aniżeli nawet najlepiej wykonane zdjęcia umieszczone na jednym z portali ogłoszeniowych.
Kiedy wchodzę do mieszkania, dla którego mam znaleźć najemcę, od razu nagrywam krótkie filmy, które montuję potem w zgrabną video-prezentację i umieszczam w swoich social media. Umiejętnie oznaczając moje treści docieram do osób, które faktycznie są zainteresowane tego rodzaju ofertami. W ten sposób docieram do nich dużo szybciej, zanim jeszcze zdecydują się wejść na portal z ogłoszeniami. Nasz rebranding ma zatem wesprzeć współpracowników w nieszablonowych aktywnościach, ma im dać rozpęd, aby osiągali swoje cele.
– tłumaczy Aleksandra Wojak, social media manager i agent nieruchomości Villa Mia.
Zadowolenie klienta na pierwszym miejscu
Wszystkie te działania mają za zadanie zapewnić naszym klientom świetne doświadczenia i satysfakcję z nawiązania współpracy z Villa Mia. Wysoka jakość obsługi to nasz priorytet. Dlatego między innymi zmieniamy kolorystykę czy rozkład stron internetowych. Wszystko po to, aby odwiedzający je klienci łatwiej i szybciej otrzymywali poszukiwane przez nich informacje. Sprawna komunikacja, przejrzysta oferta i jasno postawione cele to klucz do sukcesu w branży nieruchomości.
Sama marka, nawet najlepsza, nie sprzedaje. Za każdą firmą stoją ludzie, którzy pracują na swój i firmowy wizerunek. Zależy nam, aby nasi współpracownicy rozwijali się pod naszymi skrzydłami. Dlatego ten rebranding jest ściśle związany z potrzebami i oczekiwaniami zespołu Villa Mia. Chcemy przyciągać wzrok klientów do naszych ofert, dlatego stawiamy na stonowaną estetykę, która nie będzie odciągać od meritum – czyli wspaniałych nieruchomości w Warszawie i okolicach.
– Podsumowuje Radosław Wojak.